eBoi
Jak załatwić sprawę?
- Referat organizacyjny
Stanowisko ds. techniczno - kancelaryjnych - Danuta Romaniec
tel: 94 361 83 27
e-mail: sekretariat@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 15
Stanowisko ds. organizacyjnych i kadr - Aneta Adamska
tel. 94 361 88 34
e-mail: kadry@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 9
Stanowisko ds. obsługi rady - Danuta Łukaszewska
tel: 94 361 88 35
e-mail: rada@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Parter, pokój nr 3
Informatyk - Maciej Furykiewicz
tel: 94 361 88 47
e-mail: informatyk@wierzchowo.pl
Godziny przyjmowania interesantów:
Interesanci przyjmowani są w godzinach pracy urzędu.
Do zadań referatu organizacyjnego należy:
- zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu,
- zapewnienie obsługi Rady Gmin, a w szczególności:
- podejmowanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady Gminy sprawne kierowanie pracą Rady,
- wykonywanie prac przygotowawczych i organizacyjnych związanych z sesjami Rady i posiedzeniami Komisji,
- przekazywanie radnym materiałów informacyjnych poddawanych pod obrady Rady i Komisji,
- obsługa organizacyjna i kancelaryjna posiedzeń Rady i Komisji,
- opracowywanie, przy współudziale Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji, planów pracy oraz udzielanie pomocy w ich realizacji,
- udzielanie pomocy radnym w wykonywaniu mandatu radnego,
- prowadzenie rejestru uchwał, wniosków Komisji i radnych,
- prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego
- wdrażanie uchwał Rady Gminy, przygotowanie informacji z realizacji uchwał i wniosków podjętych na Sesjach Rady Gminy oraz nadzór nad ich realizacją,
- ogłaszanie poprzez obwieszczenia treści podejmowanych uchwał,
- przygotowywanie i organizowanie korespondencji zewnętrznej Rady,
- wykonywanie czynności w zakresie archiwizowania dokumentów Rady,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy dokumentacji kadrowej związanej z czynnościami z zakresu prawa pracy pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych,
- nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy,
- naliczanie wynagrodzeń pracownikom Urzędu i pracownikom interwencyjnym,
- zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników w ramach stosunku pracy osób fizycznych, z którymi Urząd zawiera umowy cywilno prawne,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej podstawy wymiaru emerytury, renty oraz kapitału początkowego,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu wynagrodzeń odnośnie:
- podatku dochodowego od osób fizycznych,
- składek ZUS,
- składek na ubezpieczenie zdrowotne,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w sprawie organizowanie prac interwencyjnych, publicznych dla osób bezrobotnych z terenu Gminy oraz organizowanie kontroli realizacji pracy wykonywanej przez bezrobotnych, współpraca w tym zakresie z sołtysami,
- organizowanie badań profilaktycznych pracowników szczególnie badań lekarskich wstępnych i okresowych
- prowadzenie archiwum zakładowego oraz nadzorowanie stosowania jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- organizowanie załatwiania skarg i wniosków mieszkańców,
- zapewnienie prawidłowej obsługi mieszkańców przez Urząd,
- wykonywanie wyznaczonych zadań z zakresu wyborów, referendów,
- organizowanie i prowadzenie działalności socjalno-bytowej dla pracowników urzędu i ich rodzin oraz emerytów i rencistów,
- prowadzenie sekretariatu urzędu i dziennika korespondencji urzędowej,
- wykonywanie czynności związanych z przyjmowaniem i wysyłaniem korespondencji,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z zapewnieniem należytego stanu technicznego sprzętu, maszyn i urządzeń oraz zakupem materiałów biurowych, środków czystości, prowadzenie magazynu materiałowego, ubezpieczenia, ewidencji i nadzoru majątku urzędu,
- zapewnienie czystości i porządku w pomieszczeniach urzędu, zapewnienie należytego funkcjonowania urządzeń, instalacji oraz bieżąca konserwacja.
- prenumerata wydawnictw naukowych, dzienników i czasopism,
- rejestr pieczątek, zamawianie pieczęci a także dokonywanie likwidacji nieaktualnych i zużytych,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy , a w szczególności:
- organizowania ochrony informacji niejawnych prowadzenie kancelarii tajnej bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów zawierających informacje niejawne,
- klasyfikowania informacji niejawnych,
- udostępniania informacji niejawnych, egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
- realizowanie zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych, podlegającego bezpośrednio Wójtowi. Zakres zadań Pełnomocnika obejmuje:
- zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych
- prowadzanie postępowania sprawdzającego w stosunku do pracowników Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy określonych w „Wykazie osób mających dostęp do informacji niejawnych”
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych
- ochrona systemów i sieci teleinformatycznych
- zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji
- okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów,
- opracowanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- obsługa samorządu mieszkańców, a w szczególności:
- prowadzenie zbiorów protokołów zebrań wiejskich i rad sołeckich, a także rejestru uchwał tych organów,
- informowanie Wójta o treści projektów uchwal i podjętych uchwałach
- ustalanie harmonogramu zebrań wiejskich oraz zapewnianie udziału w nich przedstawicieli organów, zgodnie z tematyką zebrania,
- współpraca z sołtysami wsi, organizowanie pomocy w zakresie realizacji statutowych zadań,
- aktualizowanie statutów sołectw, przedkładanie Wójtowi projektu zmian zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- organizowanie konsultacji społecznych zarządzonych przez Radę oraz wykonywanie czynności związanych z kompetencjami Rady dotyczącymi przeprowadzania referendów,
- prowadzenie spraw związanych z informatyzacją urzędu, w szczególności:
- sporządzenie strony internetowej Gminy i wprowadzanie bieżącej informacji z działalności Gminy, umieszczanie ogłoszeń, obwieszczeń itp.
- systematyczne wprowadzanie danych do BIP według obowiązujących w tym zakresie przepisów,
- nadzór nad przeglądami i konserwacjami systemów służących do przetwarzania danych osobowych, systemem komunikacji w sieci komputerowej,
- nadzór nad naprawami konserwacją oraz likwidacją urządzeń komputerowych,
- prowadzenie ewidencji urządzeń oraz programów komputerowych,
- prowadzenie analizy w zakresie wyposażenia stanowisk pracy w komputery
- wykonywanie czynności związanych ze sprawdzaniem systemu pod kątem obecności wirusów komputerowych,
- nadzór nad wykonywaniem kopii zapasowych, ich przechowywaniem oraz okresowym sprawdzaniem pod kątem ich dalszej przydatności do odtwarzania danych w przypadku awarii systemu,
- współdziałanie przy opracowywaniu i monitorowaniu zabezpieczeń zbiorów danych osobowych,
- podejmowanie natychmiastowych działań zabezpieczających stan systemu informatycznego w przypadku otrzymania informacji o naruszeniu zabezpieczeń systemu informatycznego lub informacji o zmianach działania programu lub urządzeń wskazujących na naruszenie bezpieczeństwa danych,
- bieżąca analiza ofert rynku programów komputerowych dla samorządu gminnego pod kątem przydatności ich dla pracy merytorycznej Urzędu Gminy,
- świadczenie pomocy merytorycznej pracownikom Urzędu Gminy w zakresie wprowadzania nowych programów komputerowych, bieżącego ich funkcjonowania oraz stałej aktualizacji dostosowując do aktualnych wymagań.
- prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury,
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej,
- przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Rafał Zdyr | 15-02-2011 11:49 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 15-02-2011 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Suchoński | 12-03-2020 13:20 |