eBoi
Jak załatwić sprawę?
- Referat finansów i budżetu
Kierownik Wydziału: Marta Chłopek - skarbnik gminy
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat: Misiun Katarzyna
tel: 36-18-327
e-mail: podatki.oplaty@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 11
Stanowisko ds. księgowości dochodów: Magdalena Kujawa
tel: 36-18-327
e-mail: podatki@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 12
Stanowisko ds. księgowości wydatków: Paulina Bocheńska
tel: 36-18-327
e-mail: wydatki@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 10
Stanowisko ds. rachuby płac - Dorota Małocha
tel: 94 361 88 44
e-mail: place@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 12
Godziny przyjmowania interesantów:
Interesanci przyjmowani są w godzinach pracy urzędu.
Zadania referatu
- Przygotowywanie projektu uchwały budżetowej gminy oraz przedkładanie go w obowiązującym terminie do uchwalenia,
- Opracowywanie planu finansowego Urzędu oraz planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej,
- Przygotowywanie projektów uchwał rady gminy w sprawie zmiany uchwały budżetowej,
- Przygotowywanie zarządzeń Wójta Gminy dotyczących zmian w budżecie,
- Opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy dotyczących pożyczek i kredytów długoletnich oraz zaciąganych zobowiązań,
- Przedkładanie Wójtowi Gminy projektów planów finansowych zakładów budżetowych i instytucji kultury do analizy i weryfikacji,
- Czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej w poszczególnych okresach wykonywania budżetu oraz przestrzeganiem dyscypliny budżetowej,
- Okresowe analizowanie wykonania budżetu i opracowywanie materiałów w tym zakresie dla potrzeb Rady Gminy i Wójta Gminy,
- Współpraca z Urzędem Wojewódzkim w zakresie dotacji na zadania zlecone i własne gminy,
- Sporządzanie bilansów łącznych oraz bilansu jednostki samorządu terytorialnego,
- Sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz rocznego opisowego sprawozdania z wykonania budżetu gminy,
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych z realizacji budżetu,
- Prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy z uwzględnieniem rozrachunków z jednostkami organizacyjnymi Gminy,
- Sprawowanie nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy,
- Opracowywanie w części finansowej wniosków o udzielenie pożyczek i przygotowywanie dokumentów niezbędnych do uzyskania opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- Koordynowanie i regulowanie systemu rachunkowości Urzędu zgodnie z instrukcją obiegu dokumentów,
- Obsługa finansowo – księgowa Urzędu wraz z prowadzeniem księgowości funduszy celowych,
- Prowadzenie księgowości mienia komunalnego oraz sporządzanie obowiązujących w tym zakresie sprawozdań,
- Prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi oraz rozliczanie inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie planowania i wykonywania dochodów budżetowych oraz naliczanie i odprowadzanie przedpłat na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz rozliczania podatku VAT.
- Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych w zakresie ustalenia wysokości zobowiązań pieniężnych, a także orzekania w sprawach ulg, umorzeń zobowiązań, odroczeń i rozłożenia na raty należności podatkowych i innych należności,
- Prowadzenie egzekucji administracyjnej w granicach uprawnień,
- Załatwianie indywidualnych spraw z zakresu zobowiązań podatkowych, skarg, wniosków, wydawanie zaświadczeń,
- Prowadzenie księgowości podatkowej, rozliczanie sołtysów z zainkasowanej gotówki,
- Kontrola prawidłowości składanych deklaracji podatkowych osób prawnych i informacji podatkowych osób fizycznych,
- Zabezpieczanie hipoteczne należności gminy,
- Wymiar podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych, oraz dokonywanie zmian w podatkach na podstawie składanych deklaracji, informacji oraz zawiadomień,
- Ewidencja księgowa podatków i współpraca z Urzędem Skarbowym w celu egzekucji zaległości podatkowych,
- Realizowanie powszechności opodatkowania poprzez dokonywania kontroli podatkowych,
- Prowadzenie spraw dotyczących podatków będących dochodem gminy, a pobieranych przez Urząd Skarbowy,
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
- Przygotowywanie projektów uchwał określających wysokość stawek podatkowych,
- Prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej podatków,
- Wydawanie decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego do produkcji
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Rafał Zdyr | 11-02-2011 12:51 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 11-02-2011 | |
Ostatnia aktualizacja: | Maciej Furykiewicz | 23-10-2019 12:41 |