eBoi
Jak załatwić sprawę?
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
Osoba odpowiedzialna: Lewandowska Iwona
tel: 36-18-327
e-mail: nieruchomosci@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro II, pokój nr 16
Godziny przyjmowania interesantów:
Interesanci przyjmowani są w godzinach pracy urzędu.
Do zadań na stanowisku d/s gospodarki nieruchomościami należy:
- tworzenie, gospodarowanie i administrowanie gminnym zasobem nieruchomości w sposób zgodny z zasadami prawidłowej gospodarki,
- zbywanie, zamiana, zrzeczenie się, oddawanie w użytkowanie wieczyste, w najem, dzierżawę, użyczenie lub oddanie w trwały zarząd nieruchomości stanowiących zasób mienia gminnego, sporządzanie umów w tym zakresie,
- ewidencjonowanie gminnego zasobu nieruchomości,
- zapewnianie wyceny tych nieruchomości,
- sporządzanie planu wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości,
- organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości lub oddawanie w wieczyste użytkowanie,
- wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości,
- zbywanie lokali na rzecz najemców i ustalanie na ich rzecz wspólnoty użytkowania wieczystego gruntów,
- ustanawianie i wygaszanie służebności gruntowych i innych praw na nieruchomościach gminnych,
- ustalanie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych oddanych w wieczyste użytkowanie,
- wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości,
- prowadzenie spraw dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności dla gruntów stanowiących własność Gminy,
- prowadzenie postępowania w sprawach o rozgraniczenie nieruchomości, w celu ustalenia przebiegu ich granic poprzez położenie gruntów i linii granicznych,
- ustalanie i wypłacanie odszkodowań za grunty przejęte pod drogi na własność Gminy na podstawie decyzji o podziale nieruchomości,
- wykonywanie czynności związanych z przeprowadzaniem postępowania w sprawie scalania i wymiany gruntów,
- przygotowywanie projektów statutów wspólnot gruntowych,
- zbywanie, zamiana, przeznaczanie na cele publiczne wspólnot gruntowych,
- organizowanie pracy komisji inwentaryzacyjnych mienia gminnego do celów komunalizacji,
- nabywanie nieruchomości rolnych stanowiących własność Skarbu Państwa w trybie art. 28 ustawy z dnia 21 stycznia 2000 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej,
- współpraca z Wydziałem Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Drawsku Pomorskim w zakresie regulowania stanu prawnego nieruchomości gminnych,
- prowadzenie rejestru najemców lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących zasób Gminy,
- utrzymywanie budynków i mieszkań na poziomie umożliwiającym zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych, organizowanie bieżącego przeglądu technicznego lokali, ustalanie niezbędnych prac remontowych,
- sporządzanie umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych,
- organizowanie przetargów na wynajem lokali użytkowych,
- przyjmowanie podań od osób ubiegających się o przydział lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy, kompletowanie niezbędnych dokumentów,
- koordynowanie spraw związanych z ustaleniem i stosowaniem czynszu za lokale mieszkalne,
- opracowywanie propozycji do budżetu Gminy w zakresie zadań lokalowego zasobu Gminy,
- opracowywanie projektów zasad gospodarowania lokalowym zasobem Gminy,
- opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego,
- prowadzenie spraw związanych z numeracją nieruchomości,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących okresu zatrudnienia w gospodarstwie rolnym.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Rafał Zdyr | 11-02-2011 11:27 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Rafał Zdyr | 11-02-2011 |
Ostatnia aktualizacja: | Rafał Zdyr | 01-10-2014 09:44 |