Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych art. 14 RODO
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.) zwanego dalej „RODO”, informuje się, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Wierzchowo z siedzibą w Wierzchowie przy ul. Długiej 29, 78-530 Wierzchowo, adres e-mail: wierzchowo@wierzchowo.pl, tel. 94 36 18 327, zwany dalej „Administratorem”.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: iod@wierzchowo.pl lub pisemnie na adres Administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przyjęcia zgłoszenia naruszenia prawa, podjęcia działań następczych oraz prowadzenia rejestru zgłoszeń zewnętrznych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928).
4. Administrator będzie przetwarzać następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych: dane osobowe zwykłe tj. imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce pracy.
5. Pani/Pana dane osobowe pochodzą ze zgłoszenia naruszenia prawa.
6. Pani/Pana dane mogą być udostępnione jedynie podmiotom uprawnionym do tego na podstawie przepisów prawa.
7. Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia naruszenia prawa lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem przechowywane będą przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie zewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Po tym okresie dane osobowe zostaną usunięte, a dokumenty związane ze zgłoszeniem zostaną zniszczone. Dane osobowe nie podlegają usunięciu, a dokumenty związane ze zgłoszeniem – zniszczeniu w przypadku, gdy dokumenty związane ze zgłoszeniem stanowią część akt postępowań przygotowawczych lub spraw sądowych lub sądowoadministracyjnych. Dane osobowe przetwarzane w związku z prowadzeniem rejestru zgłoszeń zewnętrznych przechowywane będą przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
8. Przysługuje Pani/Panu:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii danych (przepisu art. 15 ust. 1 lit. g RODO w zakresie przekazania informacji o źródle pozyskania danych osobowych nie stosuje się, chyba że sygnalista nie spełnia warunków wskazanych w art. 6 ustawy o ochronie sygnalistów albo wyraził wyraźną zgodę na takie przekazanie),
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych,
3) prawo do usunięcia danych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO,
4) prawo ograniczenia przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO,
5) prawo do przenoszenia danych osobowych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 20 RODO,
6) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO,
7) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Tomasz Suchoński Data wytworzenia:
19 gru 2024
Osoba dodająca informacje
Tomasz Suchoński Data publikacji:
19 gru 2024, godz. 10:04
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Suchoński Data aktualizacji:
19 gru 2024, godz. 10:04