herb BIP - Urzędu Gminy Wierzchowo

www.wierzchowo.pl

- Referat finansów i budżetu

Kierownik Wydziału: Marta Chłopek - skarbnik gminy

 

Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat: Misiun Katarzyna
tel: 36-18-327
e-mail: podatki.oplaty@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 11

Stanowisko ds. ksiegowości dochodów: Adamska Aneta
tel: 36-18-327
e-mail: podatki@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 12
 

Stanowisko ds. księgowości wydatków: Mirowska Żaneta
tel: 36-18-327
e-mail: wydatki@wierzchowo.pl
Miejsce przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 10

 

Godziny przyjmowania interesantów:
Interesanci przyjmowani są w godzinach pracy urzędu.

Zadania referatu

 

  1. Przygotowywanie projektu uchwały budżetowej gminy oraz przedkładanie go w obowiązującym terminie do uchwalenia,
  2. Opracowywanie planu finansowego Urzędu oraz planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej,
  3. Przygotowywanie projektów uchwał rady gminy w sprawie zmiany uchwały budżetowej,
  4. Przygotowywanie zarządzeń Wójta Gminy dotyczących zmian w budżecie,
  5. Opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy dotyczących pożyczek i kredytów długoletnich oraz zaciąganych zobowiązań,
  6. Przedkładanie Wójtowi Gminy projektów planów finansowych zakładów budżetowych i instytucji kultury do analizy i weryfikacji,
  7. Czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej w poszczególnych okresach wykonywania budżetu oraz przestrzeganiem dyscypliny budżetowej,
  8. Okresowe analizowanie wykonania budżetu i opracowywanie materiałów w tym zakresie dla potrzeb Rady Gminy i Wójta Gminy,
  9. Współpraca z Urzędem Wojewódzkim w zakresie dotacji na zadania zlecone i własne gminy,
  10. Sporządzanie bilansów łącznych oraz bilansu jednostki samorządu terytorialnego,
  11. Sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz rocznego opisowego sprawozdania z wykonania budżetu gminy,
  12. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z realizacji budżetu,
  13. Prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy z uwzględnieniem rozrachunków z jednostkami organizacyjnymi Gminy,
  14. Sprawowanie nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy,
  15. Opracowywanie w części finansowej wniosków o udzielenie pożyczek i przygotowywanie dokumentów niezbędnych do uzyskania opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
  16. Koordynowanie i regulowanie systemu rachunkowości Urzędu zgodnie z instrukcją obiegu dokumentów,
  17. Obsługa finansowo – księgowa Urzędu wraz z prowadzeniem księgowości funduszy celowych,
  18. Prowadzenie księgowości mienia komunalnego oraz sporządzanie obowiązujących w tym zakresie sprawozdań,
  19. Prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi oraz rozliczanie inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  20. Współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie planowania i wykonywania dochodów budżetowych oraz naliczanie i odprowadzanie przedpłat na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz rozliczania podatku VAT.
  21. Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych w zakresie ustalenia wysokości zobowiązań pieniężnych, a także orzekania w sprawach ulg, umorzeń zobowiązań, odroczeń i rozłożenia na raty należności podatkowych i innych należności,
  22. Prowadzenie egzekucji administracyjnej w granicach uprawnień,
  23. Załatwianie indywidualnych spraw z zakresu zobowiązań podatkowych, skarg, wniosków, wydawanie zaświadczeń,
  24. Prowadzenie księgowości podatkowej, rozliczanie sołtysów z zainkasowanej gotówki,
  25. Kontrola prawidłowości składanych deklaracji podatkowych osób prawnych i informacji podatkowych osób fizycznych,
  26. Zabezpieczanie hipoteczne należności gminy,
  27. Wymiar podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych, oraz dokonywanie zmian w podatkach na podstawie składanych deklaracji, informacji oraz zawiadomień,
  28. Ewidencja księgowa podatków i współpraca z Urzędem Skarbowym w celu egzekucji zaległości podatkowych,
  29. Realizowanie powszechności opodatkowania poprzez dokonywania kontroli podatkowych,
  30. Prowadzenie spraw dotyczących podatków będących dochodem gminy, a pobieranych przez Urząd Skarbowy,
  31. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
  32. Przygotowywanie projektów uchwał określających wysokość stawek podatkowych,
  33. Prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej podatków,
  34. Wydawanie decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego do produkcji 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Rafał Zdyr 11-02-2011 12:51
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Rafał Zdyr 11-02-2011
Ostatnia aktualizacja: Rafał Zdyr 16-10-2017 14:47